گوگل بیش از فیس‎بوک اطلاعات کاربرانش را ذخیره می‌کند ولی این موضوع گویی برای کاربران و سرمایه‌گذاران مهم نیست.

شرکت گوگل با استفاده از ابزارهای مختلف، تقریباً همه چیز را در مورد کاربران خود می‌داند. حتی گوگل بیش از فیس‎بوک در مورد کاربرانش می‌داند.
از جمله این که آنها چه زمانی خانه را برای رفتن به محل کار ترک می‌کنند، به چه کالاها و خدماتی علاقه‌مندند، کجا می‌روند، با چه کسانی تعامل دارند، از چه وسایلی برای حمل‌ونقل خود استفاده می‌کنند و … .
به عبارت دیگر، هر جست‌وجویی که از طریق رایانه و یا گوشی اندرویدی خود انجام می‌دهید، در گوگل ذخیره می‌شود.

با این حال، پس از رسوایی اخیر فیس‎بوک در نقض حریم خصوصی کاربران، ترس مردم از افشای اطلاعات خصوصی‌شان بیشتر شده است؛ جالب اینکه به نظر نمی‌رسد کاربران و سرمایه‌گذاران چنین دید منفی و محتاطی نسبت به گوگل داشته باشند.

در واقع از دید کارشناسان، حجم انبوه اطلاعاتی که گوگل از کاربران در اختیار دارد، مورد توجه قرار نگرفته است.
اگر از دید آمار به این موضوع نگاه شود، حداقل درآمدهای کلان هلدینگ آلفابت و شرکت گوگل در سه ماهه اخیر این موضوع را نشان نمی‌دهد.

بنابر گزارش‌های منتشره، شرکت آلفابت در سه ماهه منتهی به مارس سال جاری، درآمد چشمگیر ۳۱٫۱ میلیارد دلاری داشته که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
همین می‌تواند برگ برنده غول جست‌وجو محسوب شده و حتی درآمدهای تبلیغاتی آن را افزایش دهد.

به گزارش وبگاه خبری تخصصی امنیت آی تی از رایورز به نقل از شبکه خبری CNBC، مدیر شرکت Firsthand Capital Management می‎گوید اگر فکر می‌کنید فیس‎بوک در مورد شما اطلاعات بسیار زیادی دارد، گوگل را امتحان کنید!

البته در این میان برخی هم معتقدند مردم به گوگل بیشتر از فیس‎بوک اعتماد داشته و با گوگل راحت‌ترند.

نظر شما!!